Skip to content

Zaštita prilikom onlajn kupovine

1. Ko je ugovarač osiguranja a ko osiguravač?

Osiguranje koje obezbeđuje zaštitu prilikom onlajn kupovine, Banka kao ugovarač osiguranja odnosno lice koje plaća premiju osiguranja ugovorila je sa društvom za osiguranje Sava neživotno osiguranje a.d.o.

2. Koju korist obezbeđuje ovo osiguranje?

Ovo osiguranje obezbeđuje zaštitu prilikom kupovine novog proizvoda od registrovanog prodavca a u slučaju:

  • da kupljeni proizvod nije isporučen, isporučen je pogrešan proizvod ili je proizvod isporučen kao oštećen
  • gubitka proizvoda prilikom povrata, ako prodavac ne primi proizvod u roku od 14 dana od ugovorenog datuma isporuke sa kurirskom službom
  • oštećenja proizvoda prilikom povrata, ako prodavac primi proizvod kao oštećen.

 

U navedenim slučajevima, ovo osiguranje obezbeđuje:

  • asistenciju u smislu informisanja o načinu ostvarivanja prava iz ugovora o prodaji - savetovanje o koracima kod ispunjavanja zahteva prodavca
  • u slučaju kada je korisnik paketa učinio sve što je u njegovoj moći (ispunio zakonske i administrativne uslove) kako bi ostvario svoje pravo iz ugovora o prodaji, a prodavac osporava svoju obavezu, osiguravač će ili popraviti, ili zameniti proizvod, ili isplatiti troškove popravke ili isplatiti iznos vrednosti osigurane stvari maksimalno do sume osiguranja
  • naknada troškova povrata onlajn prodavcu ako iste ne snosi sam prodavac.

3. Za kupovinu kojih proizvoda se obezbeđuje zaštita?

Većina proizvoda koja se danas kupuje onlajn bilo od lokalnih ili inostranih, registrovanih prodavaca pokrivena je ovim osiguranjem uz uslov da minimalna vrednost proizvoda bude 75 EUR a maksimalna 500 EUR za IndiGO paket odnosno 1.000 EUR za Royal Blue paket računa. To uključuje: elektroniku, uređaje, odeću, obuću, lične stvari...

 

Kao što je slučaj sa bilo kojom vrstom osiguranja, i ovde postoje isključenja odnosno proizvodi za koje nije obezbeđeno osiguravajuće pokriće kao što su: motorna vozila, biljke, životinje, siva tržišna roba, zemljište, zgrada, gotovina, karte bilo koje vrste, nakit ili umetnost, kripto valute, proizvodi koji nisu namenjeni za prodaju u zemlji prebivališta, proizvodi kupljeni od neregistrovanih prodavaca.... itd.

 

Kompletna lista izuzetaka je dostupna u Uslovima za osiguranje korisnika paketa računa NLB Komercijalne banke.

4. Da li je potrebno čuvati kopije potvrda ili bilo koje druge evidencije o kupovini?

Da.

U slučaju prijave neželjenog događaja, biće potrebno poslati i kopiju potvrde ili fakture koja jasno identifikuje kupljeni proizvod, da je kupovinu izvršio korisnik paketa, te da je proizvod plaćen u celosti ili delimično karticom NLB Komercijalne banke bilo korisnika paketa ili karticom NLB Komercijalne banke koja glasi na člana porodice.

5. Gde može da se koristi ovo osiguranje?

Osiguravajuće pokriće važi na teritoriji Srbije, kao i za vreme boravka izvan Srbije, odnosno turističkog putovanja koje ne prelaze 90 dana u jednoj godini trajanja osiguranja, i pod uslovom da je prodavac koje se bavi prodajom robe onlajn registrovan u jednoj zemalja Evropskog ekonomskog prostora, Švajcarskoj, Velikoj Britaniji, SAD-u, Kanadi, Australiji, Novom Zelandu, Japanu, Kini ili jednoj od zemlja regiona koje nisu članice Evropskog ekonomskog prostora (Srbija, Albanija, BiH, Severna Makedonija i Crna Gora).

6. Kako se prijavljuje osigurani slučaj i koje je podatke tom prilikom potrebno dati?

Prijava slučaja se vrši pozivom kontakt centra kompaniji ALLIANZ PARTNERS sa kojom Sava osiguranje sarađuje na sprovođenju ovog osiguranja na broj: 0800 800 843 ili elektronskom poštom na namensku e mejl adresu za korisnike paketa računa NLB Komercijalne banke a koja glasi  nlb@allianz.com.

 

Podaci koje je potrebno tom prilikom dati su:

  • JMBG
  • ime i prezime, adresa i mesto boravišta, broj kontakt telefona
  • informacije o kupljenom proizvodu i načinu kupovine sa dokazom o kupovini
  • informacije o prodavcu, načinu dostave i kurirskoj službi
  • što precizniji opis događaja
  • ostale podatke na zahtev agenta kontakt centra.

7. Koje su važne napomene u vezi sa ovim osiguranjem?

  • Pokrivene su samo kupovine koje su u celosti ili delimično plaćene platnom karticom NLB Komercijalne banke
  • Pokrivene su samo kupovine od legitimnih prodavaca sa PDV registracijom i PIBom
  • Potrebno je preduzeti sve razumne radnje koje zahteva onlajn prodavac da bi se zamenio proizvod koji je prvobitno naručen za drugi proizvod ili za novac
  • Osiguranje ni u kom slučaju ne pokriva odštetne zahteve za koje je odgovoran proizvođač za vreme trajanja zakonske garancije
Dodatne informacije i uputstva

Da li ste slučajno obrisali važne fajlove? Saznajte kako funkcioniše usluga oporavka podataka i kako možete povratiti izgubljene informacije.

Pročitajte više

Hitni kućni problemi mogu se desiti u bilo kom trenutku. Otkrijte kako možete brzo i lako dobiti stručnu pomoć.

Pročitajte više

Da li imate pravo na zamensko vozilo nakon nezgode? Pogledajte najčešća pitanja i saznajte kako funkcioniše ova usluga.

Pročitajte više