Skip to content

Oporavak izgubljenih elektronskih podataka

1. Ko je ugovarač osiguranja a ko osiguravač?

Osiguranje koje obezbeđuje oporavak izgubljenih elektronskih podataka NLB Komercijalna banka kao ugovarač osiguranja odnosno lice koje plaća premiju osiguranja ugovorila je sa društvom za osiguranje Sava neživotno osiguranje a.d.o.

2. Koju korist obezbeđuje ovo osiguranje?

Ovo osiguranje obezbeđuje oporavak izgubljenih elektronskih podataka za ličnu upotrebu sa uređaja koji su u vlasništvu ili koje koristi korisnik paketa ili član njegove porodice a u slučaju gubitka podataka usled:

  • neposrednog delovanja tečnosti ili pare; ispadanja, pada, pritiska i dr. fizičkih oštećenja;
  • unutrašnjeg kvara uređaja; računarskog malvera, virusa, softverske greške;
  • gubitka napajanja, operativne greške; slučajnog brisanja sistemskih datoteka, nedostataka u softveru

 

Ovo osiguranje obezbeđuje:

  • organizaciju i pokriće troškova posebnog pružaoca usluge koji će, na licu mesta ili u centru za oporavak, pokušati da izvrši oporavak elektronskih podataka. U slučaju uspešnog oporavka, oporavljene elektronske podatake osiguravač će učiniti dostupnim osiguraniku putem sftp ili spoljašnje disk jedinice;
  • organizaciju i pokriće troškove preuzimanja i isporuke uređaja u zemlji prebivališta, ili u slučaju oštećenja uređaja na zahtev i u ime korisnika paketa osiguravač će oštećeni uređaj predati na reciklažu;
  • organizaciju i pokriće troškove softvera i podrške za jednostavan i lak oporavak podataka na putu, odnosno pokriče troškove pristupa softveru i podrške za samostalni pokušaj oporavka elektronskih podataka.

3. Za koje uređaje se obezbeđuje oporavak podataka?

Osiguranjem su obuhvaćene:

  • unutrašnje HDD i SSD disk jedinice u sastavu laptop i desktop računara
  • eksterne HDD i SSD disk jedinice (USB diskovi)
  •  unutrašnje memorije pametnih telefona
  • unutrašnje memorije tablet računara
  • unutrašnje memorije netbook računara.

4. Koja je maksimalna starost uređaja za koje je obezbeđeno osiguranje?

Maksimalna starost uređaja je 5 godina od datuma proizvodnje.

5. Koji je maksimalni obim podataka za koji je obezbeđeno osiguranje?

Pokriveni su troškovi oporavka elektronskih podataka najviše za 2 osigurana slučaja u jednoj godini trajanja osiguranja maksimalno do 2TB podataka.

6. Da li je oporavak izgubljenih poslovnih podataka pokriven osiguranjem?

Bez obzira na vlasništvo uređaja, osiguranjem je pokriven oporavak podataka sa uređaja koji se koristi isključivo za ličnu upotrebu.

 

Podrazumeva se da su izgubljeni podaci, čiji oporavak je pokriven osiguranjem, lični podaci.

 

Oporavak izgubljenih poslovnih podataka nije pokriven osiguranjem.

7. Kako se prijavljuje osigurani slučaj i koje je podatke tom prilikom potrebno dati?

Prijava slučaja se vrši pozivom kontakt centra kompanije ALLIANZ PARTNERS sa kojom Sava osiguranje sarađuje na sprovođenju ovog osiguranja na broj: 0800 800 843 ili elektronskom poštom na namensku e mejl adresu za korisnike paketa računa NLB Komercijalne banke a koja glasi  nlb@allianz.com.

 

Podaci koje je potrebno tom prilikom dati su:

  • JMBG,
  • ime i prezime, adresa i mesto boravišta, broj kontakt telefona,
  • informacije o problemu gubitka elektronskih podataka, samom uređaju i operativnom sistemu uređaja,
  • informacije o vlasništvu i pravu korišćenja uređaja,
  • 0stale podatke na zahtev agenta kontakt centra.

8. Koja su najčešća isključenja iz osiguranja?

Ovim osiguranjem nisu pokriveni:

  • oporavak podataka koji nisu sastavni deo uređaja korisnika paketa ili člana porodice,
  • oporavak podataka sa sledećih nosača podataka: kartice za skladištenje (npr. SD kartica, SF kartica), konzole za igre, USB (stick flash) memorije, CD, DVD i Blu-Ray diskovi, VHS kasete, višestruki diskovi u RAID konfiguraciji
  • troškovi zamene ili popravke uređaja
  • troškovi obnavljanja licenci
  • troškovi isporuke uređaja izvan teritorije Republike Srbije

 

Detaljna lista isključenja dostupna je u okviru Uslova za osiguranje korisnika paketa računa NLB Komercijalne banke.

Dodatne informacije i uputstva

Brinete o sigurnosti kupovine na internetu? Pogledajte odgovore na česta pitanja o zaštiti i sigurnosti onlajn transakcija.

Pročitajte više

Hitni kućni problemi mogu se desiti u bilo kom trenutku. Otkrijte kako možete brzo i lako dobiti stručnu pomoć.

Pročitajte više

Da li imate pravo na zamensko vozilo nakon nezgode? Pogledajte najčešća pitanja i saznajte kako funkcioniše ova usluga.

Pročitajte više