Kodeks predstavlja skup osnovnih načela, vrednosti i pravila koja svaki zaposleni NLB Grupe mora da razume i poštuje. Ovo je jedini način za nas u NLB Grupi da delujemo u skladu sa etičkim standardima ponašanja.
Kodeks predviđa osnovna načela ponašanja na kojima se zasnivaju poslovanje i delovanje NLB Grupe. Na taj način, Kodeks nam pruža smernice u svakodnevnom ponašanju i pomaže nam da razumemo šta se u NLB Grupi očekuje od svakog zaposlenog i od drugih interesnih strana u NLB Grupi. Na ovaj način, on takođe definiše i šta je presudno za ispunjenje dugoročne strategije razvoja NLB Grupe i njenog odgovornog ponašanja kojim mi moramo da održimo poverenje naših klijenata, zaposlenih, interesnih strana i društvenog okruženja u kom NLB Grupa posluje.
Dakle, Kodeks jasno definiše očekivanja od svakog zaposlenog u NLB Grupi, a takođe propisuje i standarde koji se očekuju u našem odnosu sa interesnim stranama i uputstva i smernice u našem svakodnevnom radu i poslovanju NLB Grupe.
NLB Grupa je prisutna u različitim etničkim i kulturnim sredinama u kojima zaposleni u članicama NLB Grupe rade. U duhu kulturoloških razlika u državama gde NLB Grupa posluje, mi težimo ostvarenju saradnje i razmeni različitih mišljenja i iskustava, prilikom čega tumačimo osnovna načela poželjnog ponašanja navedenog u ovom Kodeksu.
Kodeks ponašanja NLB Grupe:
• predstavlja vrednosti i osnovna načela ponašanja;
• navodi pravila koja svaki zaposleni u NLB Grupi mora da shvati i da poštuje;
• definiše šta se očekuje od svakog zaposlenog u NLB Grupi, a takođe odražava i standarde koje očekujemo u odnosima sa ostalim interesnim stranama
Kodeks je strukturiran tako da bude od praktične pomoći u svakodnevnom radu. Posebno poglavlje je posvećeno rukovodiocima na svim organizacionim nivoima, sa posebnom odgovornošću za prenos Kodeksa u praktičnu upotrebu u okviru NLB Grupe.
Garancija za učvršćivanje poverenja u NLB Grupu i ključ za njenu reputaciju i dugoročne uspešne rezultate je poslovanje u skladu sa Kodeksom. Svi zaposleni NLB Grupe moraju da razumeju i da poštuju vrednosti, načela i pravila sadržana u ovom Kodeksu, i da ih uzimaju u obzir prilikom razumevanja i postupanja u skladu sa vrednostima Banke.
Kao zaposleni NLB Grupe, mi smo odgovorni za reputaciju svake članice NLB Grupe i moramo biti upoznati sa ovim Kodeksom i ponašati se u skladu sa njim u svakodnevnom postupanju. Kodeks je strukturiran tako da bude od praktične pomoći u našem svakodnevnom radu.
Ponašanje u skladu sa pravilima Kodeksa ponašanja NLB Grupe može da doprinese uspešnijem razvoju celokupne NLB Grupe i svih nas zaposlenih. Svaki zaposleni je dužan da poštuje Kodeks i podstiče kolege i poslovne partnere da rade to isto.
Ovaj Kodeks se u potpunosti primenjuje na članove organa upravljanja NLB Grupe i njenih članica. U tom smislu pojam zaposleni takođe obuhvata i rukovodioce u okviru NLB Grupe.
Rukovodioci na različitim nivoima u NLB Grupi, uključujući članove organa upravljanja (članove upravnog odbora, izvršnog odbora, izvršne direktore, članove odbora) su naročito odgovorni da:
NLB Grupa se pridržava osnovnih načela i pravila poželjnog ponašanja u svom poslovanju sa poslovnim partnerima i drugim interesnim stranama. NLB Grupa očekuje da svi poslovni partneri i ostale interesne strane primenjuju standarde koji su najmanje jednaki standardima navedenim u ovom Kodeksu, uključujući i odnos prema zaposlenima. NLB Grupa se zalaže za poštovanje svih relevantnih interesa uključenih strana na transparentan način i u skladu sa ugovorima.