Svaka osoba u NLB Grupi se zalaže za održavanje najviših standarda moralnog integriteta, profesionalnog i etičkog ponašanja, koje nije korisno samo za NLB Grupu već i za njene klijente, i interne i eksterne kolege, poslovne partnere, interesne strane, finansijski sistem i zajednicu u celini. Jedina garancija za učvršćivanje poverenja u NLB Grupu i ključ njenog ugleda i dugoročnog uspešnog poslovanja je moralno, marljivo i odgovorno poslovanje u skladu sa Kodeksom. Poverenje je osnova bankarskog poslovanja.
NLB Grupa je odgovorna prema svojim klijentima, kolegama, interesnim stranama, vlasnicima, poslovnim partnerima i društvenom okruženju i životnoj sredini. Razumevanje klijenata i briga o njihovom pozitivnom korisničkom iskustvu je naša osnovna odgovornost. To uključuje razumevanje njihovih potreba i povezanih rizika za njih i za NLB Grupu. Pažljivo i odgovorno gradimo partnerske odnose sa svima sa kojima stupamo u poslovne odnose. Kao zaposleni, imamo obavezu jedni prema drugima i prema svim zainteresovanim stranama da u svom radu postupamo profesionalno, posvećeno i sa uzajamnim poštovanjem. Bez obzira na mogućnost, svi zaposleni u NLB Grupi moraju da postupaju u potpunosti pravedno, pošteno i sa integritetom u svemu što rade i odgovorno se suoče sa izazovima. Sa dužnom odgovornošću, vodimo računa o ugledu bankarske i šire finansijske delatnosti i ispunjavamo našu odgovornost prema društvenom okruženju i životnoj sredini.
Svaka osoba u NLB Grupi:
Kao zaposleni NLB Grupe, dužni smo da se upoznamo sa ovim Kodeksom i da ga u potpunosti poštujemo.
Kršenje načela i pravila ponašanja utvrđenih Kodeksom može da dovede do ozbiljne povrede radnih obaveza svakog zaposlenog i rezultira potencijalno izricanjem mera za otklanjanje posledica nepropisnog ponašanja. Ozbiljna kršenja mogu da dovedu do drugih odgovarajućih sankcija i mera (uključujući i mere iz Zakona o radu), koje mogu dovesti do prekida svake dalje saradnje između zaposlenog u NLB Grupi i članice NLB Grupe. Zato Kodeks takođe predstavlja i osnovu za sva ostala pravila i uputstva za poslovanje, uključujući i organizaciona pravila i procedure, postojeća ovlašćenja, kao i odluke, sporazume i ugovore sačinjene od strane NLB Grupe.
Svesni smo da javnost identifikuje rad, postupke i odnose prema klijentima sa ponašanjem NLB Grupe kao celine, sa svim posledicama koje proizilaze iz tog ponašanja. Zbog toga, moramo nastojati da uspešan odnos sa klijentima uvek zasnivamo na uzajamnom poverenju, koje se stiče fer i otvorenim dijalogom, razumevanjem i slobodom izbora.
Svoje dužnosti obavljamo delujući u skladu sa usvojenim načelima i pravilima i na način koji obezbeđuje da naš posao i ponašanje unutar i izvan radnog okruženja ne narušava reputaciju NLB Grupe ili bilo koje njene članice, i bankarske i finansijske delatnosti kao takve.
Ovo znači da smo dužni da:
Rukovodstvo NLB Grupe je naročito dužno da postavi primer, tako da treba da podstiče otvorene, fer i poštene odnose između zaposlenih, bez straha od osvete i da odmah preduzme mere kada uoče moralne dileme u radnom okruženju. Zadatak je rukovodstva da unapređuje etičku kulturu i da ne zahteva bilo kakvo ponašanje od svojih zaposlenih koje bi bilo u suprotnosti sa zakonskim propisima ili ostalim propisanim pravilima ovog Kodeksa.