Poštenje je osnova svih odgovornih delovanja, posebno u bankarstvu. Zaposleni u NLB Grupi su pošteni i poštuju najviše etičke standarde. Obezbeđujući bezbedno, stimulativno i zdravo radno okruženje mi izgrađujemo dugoročnu i jaku korporativnu kulturu koja je važan kamen u mozaiku našeg uspeha.
NLB Grupa teži ostvarenju dobrih međusobnih odnosa zasnovanih na saradnji, uzajamnom poštovanju, ljubaznosti i pomoći. Svaki zaposleni poštuje dostojanstvo i lični integritet kolega, motiviše ih, pomaže im da steknu nove veštine i znanja i takođe doprinosi njihovom ličnom razvoju i razvoju njihove karijere. Svaki zaposleni u NLB Grupi je dužan da se upozna sa ovim Kodeksom i da ga poštuje u svom radu.
NLB Grupa zato podstiče izražavanje mišljenja među zaposlenima i otvorenu komunikaciju. Otvorena komunikacija i saradnja su osnova našeg rada. Pre nego što govorimo, prvo slušamo. Naša reč je naša obaveza. Jasno kažemo šta možemo, a šta ne možemo. Cenimo i aktivno tražimo povratne informacije. Informacije delimo otvoreno i blagovremeno. Dajemo konstruktivnu kritiku na uvažavajući i pošten način. Delimo znanje za dobrobit NLB Grupe i učimo jedni od drugih. U komunikaciji smo direktni i nedvosmisleni. Ne plašimo se teških pitanja i ne prebacujemo svoje zadatke na druge. Radimo sa svim zainteresovanim stranama u dobroj veri i profesionalno.
Mi vodimo računa o razvoju pozitivne kulture u NLB Grupi i o tome da svaki pojedinac bude tretiran sa poštovanjem i dostojanstvom, kao suštinskom karakteristikom NLB Grupe.
NLB Grupa se zalaže za fer tretman svih kandidata u postupku izbora za zapošljavanje. Mi prosuđujemo na osnovu objektivnog znanja, iskustva i sposobnosti. Mi garantujemo jednake mogućnosti za sve zaposlene na fer i transparentan način, bez obzira na pol, starost, rasu, boju kože, nacionalnost, seksualnu orijentaciju, verska ubeđenja i druge karakteristike ličnosti.
Mi u NLB Grupi odbacujemo i nećemo tolerisati bilo kakvu vrstu diskriminacije, nejednakog i nepravednog tretmana zaposlenih, bilo kakvo nasilje, zlostavljanje, uznemiravanje ili mobing lica na njihovom radnom mestu.
Svako u NLB Grupi može da radi bez straha od takve prakse. Poštujemo ljudska prava svakog pojedinca i promovišemo pozitivno radno okruženje koje doprinosi našem uspehu.
U NLB Grupi vodimo računa o razvoju zaposlenih zato što verujemo u sposobnosti, odanost, integritet i predanost naših zaposlenih. Briga za razvoj zaposlenih vodi do odgovarajućeg i uspešnog rada i razvoja privrednog društva.
Mi stoga vodimo računa o bezbednom i prijatnom radnom okruženju i vodimo računa da održavamo zdravo radno okruženje i odnose zasnovane na uzajamnom poštovanju, i podstičemo zaposlene da vode zdrav život. Zadovoljstvo zaposlenih je veoma važno za ostvarenje naših ciljeva.
NLB Grupa poštuje pravo na privatnost i interese svih zaposlenih i stoga obraća posebnu pažnju na zaštitu podataka o ličnosti zaposlenih.
Svaki zaposleni je dužan da poštuje pravo na privatnost svojih kolega i dužan je da sa njihovim podacima o ličnosti postupa u skladu sa internim pravilima i predviđenim procedurama.
Naše kolege su naši interni klijenti. Dužni smo da ih tretiramo pravedno, sa uvažavanjem i odgovorno. Tretirajte ih kako biste tretirali nekog spoljnog klijenta. Mi možemo biti uspešni samo ako sarađujemo!
Dobri i otvoreni odnosi među svim zaposlenima NLB Grupe značajno doprinose poslovnoj izvrsnosti. Ovi odnosi treba da se zasnivaju na uzajamnoj saradnji, pomoći i razumevanju. Mi poštujemo prava i dužnosti saradnika, a takođe i njihove razlike. Nijedno neslaganje ne sme da izazove nekorektno ponašanje ili kršenje pravilnika o radu i učtivog i poštenog ponašanja.
Kao zaposleni NLB Grupe, mi smo dužni da doprinesemo otvorenoj i transparentnoj uzajamnoj komunikaciji. Rukovodioci su dužni da izdaju instrukcije i da definišu zadatke ljubazno, jasno i razumljivo. Dužni su da stvore pozitivnu klimu, da podstaknu saradnike na inovativno razmišljanje i da postave dobar primer.
Dužni smo da shvatimo potrebe naših internih klijenata i da razmotrimo njihove interese. Na osnovu našeg iskustva i stručnosti, zalažemo se za pružanje naprednih, inovativnih i modernih proizvoda i usluga koje odgovaraju njihovim potrebama i zahtevima. Svako od nas nastoji da pronađe mogućnosti za dobro korisničko iskustvo ostalih zaposlenih u NLB Grupi, sa kojima sarađujemo. Cilj svakoga od nas mora biti da obezbedimo da interni klijenti NLB Grupe ostvare potrebe na brz i jednostavan način i da zajedno doprinosimo efikasnosti i optimizovanom korisničkom iskustvu. Još smo bolji kada radimo zajedno!
Kao zaposleni NLB Grupe mi se moramo uzdržati od svakog vida seksualnog, verbalnog ili bilo kog drugog uznemiravanja i zlostavljanja saradnika. To uznemiravanje i zlostavljanje se ne toleriše u NLB Grupi i zabranjeno je. Uznemiravanje je svako neželjno ponašanje povezano sa bilo kojom ličnom okolnošću, sa posledicom ili namerom negativnog uticaja na dostojanstvo nekog lica ili koje za posledicu ili nameru ima stvaranje zastrašujućeg, ponižavajućeg, ili uvredljivog okruženja, osećaja mržnje ili sramote. Dakle, vi sami ste dužni da obezbedite da vaše ponašanje ne stavlja druge u neprijatan položaj i da ne narušava njihovo zdravlje i bezbednost.
Upoznajte i poštujte interna pravila i procedure o zdravlju na radu. Vi ste dužni da odmah prijavite nadležnim internim organizacionim jedinicama svako nezdravo radno okruženje ili incidente kao i svako fizičko nasilje ili pretnje po imovinu društva.
Zaposleni NLB Grupe ne mogu da koriste za sopstvenu korist ili da prosleđuju nekom trećem licu bilo koje poverljive podatke utvrđene zakonom i/ili poslovne tajne koje kao takve odredi neka članica NLB Grupe i koje budu poverene ili na bilo koji drugi način stavljene na raspolaganje zaposlenima. Svi podaci koji očigledno mogu da nanesu materijalnu štetu ako budu dostavljeni neovlašćenim licima se takođe smatraju poslovnom tajnom.