Skip to content

Saveti za čuvanje kartica NLB Komercijalne banke

Osnovna pravila za čuvanje kartica 

  • Svoju karticu držite na sigurnom mestu van domašaja drugih lica;

  • Karticu čuvajte odvojeno od PIN-a;

  • Koristite besplatnu uslugu SMS notifikacije za obaveštenja o autorizaciji platne kartice kako biste odmah uočili sumnjivu potrošnju;

  • Ako primite SMS o nepoznatoj transakciji, bez odlaganja prijavite slučaj na broj sa poleđine kartice  +381 11 3082 300; 

  • Nikada ne dajte svoju karticu na korišćenje drugima, čak ni članovima porodice. Ako želite da neko drugi koristi sredstva sa istog računa, možete aplicirati za dodatnu karticu u banci;

  • U slučaju gubitka/krađe kartice, pozovite Autorizacioni centar Banke na broj +381 11 3082 300;

  • Koristite usluge digitalnog bankarstva i redovno proveravajte stanja na svojim računima.

Saveti za korišćenje PIN-a

  • PIN je vaš lični identifikacioni broj. Kada ga dobijete od Banke, zapamtite ga, a koverat uništite;

  • Dodeljeni PIN možete promeniti na bankomatima Komercijalne banke;

  • Nikada ne zapisujte PIN, posebno ne na papire i dokumenta koja nosite sa sobom;

  • Ako sumnjate da neko zna vaš PIN, obratite se Banci za novi ili ga promenite na bankomatu.

Saveti za korišćenje na bankomatima

  • Prilikom korišćenja bankomata, obratite pažnju na okolinu i ljude oko sebe;

  • Telom i rukom zaštitite ekran i tastaturu dok unosite PIN;

  • Ukoliko se neko pored Vas sumnjivo ili nedolično ponaša, odustanite od transakcije;

  • Ako primetite bilo šta sumnjivo na bankomatu (npr. oštećenja, dodatno instaliranu opremu i sl.), odustanite od transakcije, odmah obavestite ekspozituru ili pozovite: +381 11 3082 300 ili +381 11 2018 52; 

  • Ne prihvatajte pomoć od drugih. Ako niste sigurni kako koristiti bankomat, obratite se Banci i mi čemo Vam pružiti pomoć.

  • Nakon transakcije, proverite da li ste uzeli i sigurno odložili svoju karticu i novac.

  • Ukoliko bankomat zadrži vašu karticu, odmah obavestite Banku.

Saveti za korišćenje kartice na prodajnim mestima

  • Uvek držite karticu na vidiku tokom transakcije;

  • Ukoliko je POS terminal udaljen, insistirajte da se transakcija obavi u Vašem prisustvu;

  • Obratite pažnju na način na koji trgovac postupa sa Vašom karticom i ne dozvolite da je provlači kroz dodatne uređaje, bez obzira na potencijalna objašnjenja;

  • U slučaju bilo kakve sumnje, pozovite Kontakt centar Banke za savet o eventualnoj blokadi i zameni kartice. 

Saveti za korišćenje kartice na internetu

  • Kartice NLB Komercijalne banke su uključene u programe sigurne kupovine na internetu - MasterCard SecureCode i Verified by VISA;

  • Vršite potpuno sigurno plaćanje na sajtovima koji imaju oznaku:

                                                     

  • Kupujte samo na sajtovima renomiranih kompanija; 

  • Pažljivo pročitajte uslove plaćanja pre kupovine, uključujući i sitna slova;

  • Ne kupujte putem računara sa javnim pristupom (npr. Internet cafe);

  • Nikada ne unosite PIN na internetu;

  • Nikada ne odgovarajte na mailove i ne pristupajte linkovima koji traže podatke sa Vaše kartice; 

  • Banka nikada neće tražiti da joj dostavite podatke sa svoje platne kartice;

  • Banka nikada neće tražiti da joj dostavite svoj PIN broj;

  • Redovno proveravajte stanje Vaših računa i kartica.

U cilju prevencije zloupotrebe

Pratite ove savete kako biste smanjili rizik od zloupotrebe Vaših platnih kartica i uživali u sigurnim transakcijama uz NLB Komercijalnu banku.

Dodatne informacije i uputstva

Pratite ove savete za bezbedno plaćanje na internetu kako biste uživali u sigurnim transakcijama.

Preberi več

Potrebna Vam je dodatna pomoć ili savet? 

<p>Pozovite NLB Kontakt centar</p>

Pozovite NLB Kontakt centar

Tu smo za sva vaša pitanja

<p>Želite da Vas kontaktiramo?&nbsp;</p>

Želite da Vas kontaktiramo? 

Ostavite svoje podatke i kontaktiraćemo Vas u najkraćem roku