Stranice NLB Komercijalne banke koriste kolačiće.
Prihvatanjem opcije „Slažem se sa svim kolačićima“ pomažete nam da vam obezbedimo najbolje korisničko iskustvo.
U slučaju da želite da sami podesite kolačiće, kliknite na „podešavanja“. Politiku privatnosti možete pročitati ovde.
12.01.2024.
Dragi klijenti,
Vaša sigurnost je naš prioritet. U skladu sa tim, obaveštavamo vas da je u proteklom periodu primećen porast prevara na društvenim mrežama i putem SMS-a, koje imaju za cilj zloupotrebu vaših ličnih podataka.
Prevare se sprovode zloupotrebom naziva poznatih pružaoca poštanskih, bankarskih i drugih usluga i to direktnim slanjem malicioznih SMS poruka, objavama na društvenim mrežama ili direktnim kontaktom sa lažnih/kompromitovanih profila. Ove aktivnosti imaju za cilj krađu vaših kredencijala (korisničko ime i lozinka), podataka sa platnih kartica i drugih ličnih podataka.
Radi zaštite vaših podataka i finansijskih sredstava, pozivamo vas da se upoznate sa primerima prevara.
SMS prevare i kako ih prepoznati
Sadržaj SMS poruka i pošiljaoci se konstantno menjaju i prilagođavaju, a svim zlonamernim SMS porukama je zajedničko da postoji određeni problem sa isporukom paketa (treba da platite carinu ili troškove transporta, da potvrdite adresu i sl.) ili prilivom na račun (potrebno je da date saglasnost za dobijanje novčane nagrade i dr.). Ono što se od vas zahteva je da otklonite postojeći problem klikom na link i/ili dostavite tražene podatke (podaci sa platne kartice, kredencijali, kodovi koji su stigli SMS-om, a odnose se na transakciju koju niste vi inicirali).
Prevare na društvenim mrežama i kako ih prepoznati
Prevare sa nagradnim igrama se najčešće sprovode putem plaćenih oglasa ili objava na lažnim/kompromitovanim nalozima. Sa druge strane, prevare sa kupovinom kriptovaluta ili trgovanjem akcijama najčešće počinju direktnim kontaktom na društvenoj mreži od strane nepoznate osobe. Zajedničko u ovim prevarama je primamljiva ponuda u vidu brze zarade koja je veća što je veći ulog, a da bi učestvovao, korisnik treba da ostavi svoje podatke ili sliku svoje platne kartice, lične karte, kredencijale za pristup elektronskom ili mobilnom bankarstvu i sl. Za trgovanje kriptovalutama ili akcijama dodatno se zahteva instaliranje određene aplikacije. Da bi prevara bila što uverljivija, korisnicima se prezentuje da su zaista stekli obećanu zaradu, ali za preuzimanje iste traži se kontrausluga u vidu uplate određenog iznosa na ime provizije. Prevare se najčešće završavaju pražnjenjem računa korisnika.
Preporuke za zaštitu:
Uvek imajte na umu:
U slučaju da ste žrtva prevare ili da su vam nalozi kompromitovani, odnosno sumnjate da postoji mogućnost da ste osetljive podatke podelili sa trećim licem, molimo da izvršite promenu svoje lozinke/ PIN koda i da se bez odlaganja obratite Kontakt centru NLB Komercijalne banke na jedan od sledećih načina:
Pozivanjem broja telefona: +381(0)11 20 18 600
Slanjem imejla: kontakt.centar@nlbkb.rs
Popunjavanjem kontakt forme koja se nalazi na sajtu Banke: Kontakt centar | 011 20 18 600 | NLB Komercijalna banka Beograd (nlbkb.rs)
Odlaskom do jedne od ekspozitura Banke: Ekspoziture | Kako do nas | NLB Komercijalna banka ad Beograd (nlbkb.rs)
Vaša NLB Komercijalna banka A.D. Beograd